Užitečné AI prompty pro učitele

Kategorie: Blog Zveřejněno: sobota 5. říjen 2024 Napsal Kamil Kopecký Vytisknout E-mail

V dnešním textu se zaměříme na několik užitečných AI promptů pro učitele, které můžeme použít pro podporu výuku, ale také např. domácí přípravy našich žáků. Také si ukážeme příklady integrace promptu do www stránky - bez nutnosti být přihlášeni do webového prostředí třeba ChatGPT či MS Copilot. Tak pojďme na to.

Hned úvodem připomínám, že prompty by měly dodržovat několik základních principů - měly by být co nejvíc konkrétní, měly by pracovat s kontextem, měly by být stručné (pokud nechceme definovat skutečně vysoce pokročilé prompty), měly by pracovat s klíčovými slovy a měly by být formálně v pořádku. Tím zajistíme co nejlepší a co nejpoužitelnější výsledky.

Dále zdůrazňuji, že u kvalitních promptů určených pro žáky je nutné uvádět věk - je velký rozdíl mezi výsledky, které jsou generovány pro žáky 10, 13 či 15 let (stejně jako jsou výrazné rozdíly mezi samotnými žáky, proto při konstrukci zadání přemýšlejte, pro koho je určeno). V některých promptech věk neuvádím a počítám s tím, že jej učitelé upřesní dle své potřeby.

Při vytváření promptů je užitečné si klást otázky typu: Jaký cíl tímto úkolem sleduji? Jaký druh myšlení chci u žáků rozvíjet? Měl by prompt podporovat spolupráci ve skupině, nebo jde spíše o individuální práci? Takto pečlivě připravené prompty mohou nejen usnadnit přípravu na výuku, ale také přinést do třídy nové a zajímavé metody, které podporují aktivní učení. Je vhodné zahrnout různé úrovně obtížnosti promptů, aby se mohli zapojit jak žáci, kteří potřebují více podpory, tak ti, kteří jsou již v dané oblasti pokročilí. 

Prompty jsem pro zjednodušení rozdělil do několika oblastí (systematičtější členění chystáme s Dominikem Voráčem a také ho brzy publikujeme). Seznam samozřejmě není vyčerpávající, protože jich lze vytvořit nekonečně mnoho. Berte jej proto jako sadu různých ukázek, které vás mohou inspirovat.

1. Tvorba příprav na vyučovací hodiny

Vytvoř přípravu na vyučovací hodinu (45 minut) pro žáky 7. třídy ZŠ, využij model E-U-R, téma: Fotosyntéza. (příprava se generuje ze znalostní databáze jazykového modelu)

Vytvoř přípravu na vyučovací hodinu (45 minut) pro žáky 7. třídy ZŠ, využij model E-U-R, téma: Fotosyntéza. Využij k tomu podklady, které najdeš v přiloženém PDF souboru. (příprava se generuje ze souboru, který jsme do něj nahráli).

Vymysli 5 nápadů na evokaci vyučovací hodiny - téma ontogeneze člověka. Věk žáků 15 let.

2. Tvorba testů

Vytvoř didaktický test pro žáky 7. třídy ZŠ na téma: Husitství. Test bude mít 10 otázek, každá otázka 4 možnosti, jedna možnost bude správná (označ správnou možnost tučně).

Vytvoř didaktický test pro žáky 7. třídy ZŠ na téma: Husitství. Test bude mít 10 otázek, každá otázka 4 možnosti, jedna možnost bude správná (označ správnou možnost tučně). Využij k tomu podklady, které najdeš v přiloženém PDF souboru. (test se generuje ze souboru, který jsme do něj nahráli).

Vytvoř doplňovačku na hlavní města evropských států.

Vytvoř spojovačku na hlavní města evropských států.

Vytvoř úkol na procvičování sčítání, odčítání, násobení a dělení (do 100).

3. Tvorba pracovních listů

Vytvoř pracovní list pro žáky 5. třídy na téma: Zvířata v lese. Pracovní list bude obsahovat tři úkoly: popis zvířete, křížovku a krátký kvíz.

Vytvoř pracovní list na téma 'Ekosystémy', který zahrnuje následující aktivity: krátký úvod do ekosystémů, vyplňování tabulky s klíčovými složkami ekosystému (producenti, konzumenti, rozkladači), doplňování potravinového řetězce, a tři otázky na pochopení role každé složky v ekosystému.

Navrhni pracovní list pro žáky 8. třídy na téma 'Lineární rovnice'. List by měl obsahovat úvodní příklad s vysvětlením, 10 cvičení na vyřešení rovnic různé obtížnosti (včetně slovních úloh) a jedno úlohové cvičení, kde musí žáci sestavit rovnici z popisu situace.

Vytvoř pracovní list na téma 'Literární analýza povídky'. Uveď úryvek z povídky od Karla Čapka, připoj otázky na základní porozumění, rozbor postav a motivů, a otevřené otázky vedoucí k vlastní interpretaci díla. Přidej také úkol, kde žáci navrhnou alternativní konec povídky.

Navrhni pracovní list na téma 'Newtonovy zákony pohybu'. Vysvětli první, druhý a třetí Newtonův zákon pomocí příkladů z každodenního života. Zahrň otázky s více možnostmi, aby žáci identifikovali zákon v daných situacích, a cvičení, kde si budou muset sami vypočítat sílu, hmotnost nebo zrychlení na základě konkrétní situace.

Navrhni pracovní list na procvičení nepravidelných sloves v angličtině pro středně pokročilé žáky. List by měl obsahovat tabulku s chybějícími tvary sloves, cvičení na doplnění vět s nepravidelnými slovesy ve správném tvaru a úlohu na tvorbu vlastních vět pomocí zadaných sloves.

Navrhni pracovní list pro žáky na téma 'Lidská práva'. Uveď přehled základních lidských práv, otázky na identifikaci situací, kde jsou lidská práva dodržována či porušována, a diskusní úkol, kde žáci uvedou příklady ze svého okolí nebo historie.

4. Čtení s porozuměním

Vytvoř krátký text pro žáky 7. třídy ZŠ (13 let) na čtení s porozuměním. Pod text vymysli 5 otázek, které budou zjišťovat, jak žáci textu porozuměli.

Vytvoř text (cca 300 slov) o důležité historické události, například o vzniku Československa. Text by měl obsahovat základní fakta (rok vzniku, klíčové osobnosti, důvody vzniku). Poté vytvoř osm otázek na čtení s porozuměním: čtyři otázky na ověření faktů ('Kdo byl prvním prezidentem Československa?'), tři otázky na vysvětlení příčin a důsledků ('Proč bylo vytvořeno Československo?') a jednu otázku na zamyšlení ('Jaký vliv měla tato událost na dnešní Českou republiku?'). Cílová skupina - žáci 15-17 let.

Použij úryvek z knihy Čarodějův učeň, kapitola 5 (část, kde Krabat začíná chápat, co znamená být učněm u čaroděje). Vytvoř pět otázek na čtení s porozuměním, z nichž tři budou zaměřené na základní porozumění textu ('Jak se Krabat cítil při prvním setkání s mistrem čarodějem?' nebo 'Jaké povinnosti měl Krabat jako učeň?'), jedna otázka na analýzu ('Proč si myslíš, že Krabat zůstával u čaroděje, i když měl pochybnosti?') a jedna otázka na vlastní interpretaci ('Jak by ses cítil/a na místě Krabata a jak bys reagoval/a na jeho situaci?'). Poté vytvoř krátký úkol, kde mají žáci popsat, jaké výzvy Krabat musel překonat během prvních dní v mlýně a jak by se jim postavili oni. Cílová skupina - žáci 15-17 let. (zde pedagog využívá existující úryvek)

krabat.jpg(AI dokáže vytvářet aktivity i z vámi dodaných materiálů)

5. Vysvětlování konceptů

Vysvětli princip Archimédova zákona pro žáky 8. třídy ZŠ (15 let) jednoduchými slovy a uveď příklad ze života.

Žákům 3. třídy ZŠ (9-10 let) vysvětli, proč se střídá den i noc.

Vysvětli, co je teorie relativity tak, aby to pochopil žák základní školy ve věku 13 let. Využij vhodné příklady.

Vysvětli mi, co jsou to zlomky a jak se používají v každodenním životě. Uveď jednoduchý příklad, třeba jak rozdělit pizzu mezi několik lidí, a vysvětli princip sčítání a odečítání zlomků.

Vysvětli mi, co je fotosyntéza a proč je důležitá pro život na Zemi. Popiš, jak rostliny využívají světlo, vodu a oxid uhličitý k výrobě kyslíku a glukózy.

Vysvětli mi, jaké byly hlavní příčiny první světové války. Uveď klíčové události, jako je atentát na Františka Ferdinanda, a popiš, jak tyto události vedly ke konfliktu.

Vysvětli mi, co je to předpřítomný čas v angličtině a kdy ho používáme. Uveď příklady vět, jako je 'I have just finished my homework,' a popiš rozdíl oproti minulému času.

6. Diferenciace výuky

Navrhni aktivity pro inkluzivní třídu se žáky různých úrovní dovedností na téma: Pravopis měkkého a tvrdého "i/y".

Vytvoř tři různé úrovně příkladů na násobení a dělení: základní (jednoduché příklady do 10), středně pokročilé (příklady s vícecifernými čísly) a pokročilé (příklady se zlomky). Podle úrovně žáka mi je zadávej a přizpůsobuj podle jeho pokroků.

Vytvoř cvičení na rozšíření slovní zásoby pro začátečníky (základní slovíčka), středně pokročilé (složitější slovní spojení) a pokročilé (idiomy a fráze). Přizpůsobuj složitost vět na překlad podle úrovně žáka.

Navrhni cvičení na kontinenty a oceány v různých úrovních: základní (pojmenování kontinentů a oceánů), středně pokročilé (rozpoznání na slepé mapě) a pokročilé (popis klimatu a fauny). Přizpůsob složitost podle schopností žáka.

7. Návrhy projektových úkolů a projektů

Navrhni projektový úkol pro žáky 6. třídy na téma: Středověké hrady. Úkol by měl obsahovat výzkum, prezentaci a praktický úkol.

Navrhni projekt, ve kterém žáci provedou sérii experimentů s vodou, aby pochopili její fyzikální a chemické vlastnosti (např. povrchové napětí, pH, bod varu). Zahrň úkol, aby žáci vypracovali laboratorní protokoly a vytvořili plakát, na kterém shrnou své poznatky o vodě jako jedné z nejdůležitějších látek na Zemi.

Vytvoř projekt, ve kterém žáci navrhnou vlastní jednoduchou stavbu (např. dům nebo most). Musí vypočítat rozměry, obvody a plochy jednotlivých částí stavby, a na základě těchto výpočtů vytvořit model z kartonu nebo jiného materiálu. Přidej úkol, aby žáci zhodnotili, jaké geometrické tvary jsou nejefektivnější pro různé části konstrukce.

Navrhni projekt, ve kterém žáci zkoumají kulturní zvyklosti v zemi, kde se mluví jejich studovaným jazykem. Žáci by měli vytvořit plakát nebo digitální prezentaci, která představí tradice, svátky, jídlo a další zajímavosti této země. Měli by také připravit krátkou scénku nebo rozhovor, ve kterém tyto zvyklosti ukážou.

Navrhni projekt, ve kterém žáci vytvoří komiksový příběh na základě jednoho z literárních děl, které četli. Měli by převést hlavní děj a klíčové dialogy do komiksové podoby, a zaměřit se na stručné a jasné vyjádření příběhu. Poté mohou svůj komiks prezentovat a vysvětlit, proč vybrali právě tuto část příběhu.

Navrhni projekt, ve kterém žáci vyberou tři různé články na stejnou aktuální událost z různých mediálních zdrojů. Měli by porovnat, jak se daná událost v každém článku prezentuje, a zamyslet se nad rozdíly ve stylu, jazyce a zaměření. Na závěr by měli napsat vlastní názor na objektivitu jednotlivých článků.

roboplayer.jpg

8. Tvorba jednoduchých edukativních her

Zahraješ si se mnou slovní fotbal? Začínáš.

Budeš si myslet nějaké slovo, neřekneš mi ho a já se budu snažit ho uhodnout. Budu ti klást otázky a ty budeš pravdivě odpovídat. Odpovídat můžeš “ano”, “ne” nebo nevím. Hra skončí, když správné slovo uhodneš.

Zahraj si se mnou textovou hru, kde budu hledat co nejvíce slov, která začínají na určité písmeno. Dej mi nápovědy, například: 'Myslím na ovoce, které začíná na B a je žluté. Co to je?' Pokud odpovím správně, pochval mě a pokračuj s dalším slovem. Pokud odpovím špatně, dej mi další nápovědu.

Zahraj si se mnou textovou hru, kde mi budeš klást hádanky o zvířatech. Například: 'Jsem velké šedé zvíře s dlouhým chobotem. Kdo jsem?' Já se pokusím odpovědět a ty mi pak poskytni zajímavou informaci o zvířeti, pokud odpovím správně. Pokud odpovím špatně, dej mi další nápovědu.

Zahraj si se mnou textovou hru, kde budu pomáhat hlavnímu hrdinovi jménem Max sestavit zdravý jídelníček. Popisuj mi různé potraviny a já se budu rozhodovat, co Maxovi doporučím jíst. Například: 'Max má na oběd možnost jíst zeleninu, chipsy, nebo ovoce. Co mu doporučíš?' Poté mi vysvětli, proč byla moje odpověď správná nebo jak bych ji mohl/a zlepšit.

Zahraj si se mnou textovou hru, kde se stanu chemikem a budu muset rozeznat chemické prvky podle jejich popisu. Ty mi zadávej popisy prvků, například: 'Jsem plyn, tvořím asi 78 % atmosféry Země. Který prvek jsem?' Pokud odpovím správně, poskytni mi více informací o jeho vlastnostech a využití. Pokud odpovím špatně, dej mi další nápovědu.

9. AI procvičování

Budeš mi pomáhat s procvičováním učiva z matematiky – sčítání, odčítání, násobení a dělení. Zadáš mi vždy nějaký příklad, já ti řeknu odpověď a ty odpověď vyhodnotíš.

Budeš mi pomáhat s angličtinou, budeš mi zadávat věty v angličtině a já je budu překládat do češtiny. Budeš mě motivovat. 

Budeš mi pomáhat s procvičováním chemických prvků a jejich značek. Zadáš mi jméno prvku a já ti řeknu jeho značku, nebo naopak. Mou odpověď vyhodnotíš a případně doplníš další zajímavosti o prvku.

Budeš mi pomáhat s procvičováním vyjmenovaných slov. Zadáš mi slovo, a já ti řeknu, zda je vyjmenované nebo odvozené od vyjmenovaného slova. Mou odpověď vyhodnotíš a vysvětlíš, pokud se spletu. (zde doporučuji neprve do modelu nahrát Pravidla českého pravopisu, i nejnovější model občas halucinuje).

Budeš mi pomáhat s procvičováním hlavních měst. Zadáš mi jméno země a já ti řeknu její hlavní město. Mou odpověď vyhodnotíš a případně přidáš zajímavost o městě nebo zemi.

Budeš mi pomáhat s procvičováním literárních postav a jejich děl. Zadáš mi jméno postavy a já ti řeknu, z jakého literárního díla pochází, nebo naopak zadáš dílo a já ti řeknu jméno hlavní postavy. Mou odpověď vyhodnotíš a doplníš zajímavé informace o postavě nebo autorovi.

persona.jpg

10. Tvorba tzv. “person” - chytrých asistentů

A. Jednoduché varianty

Vytvoř asistenta, který bude opravovat chyby v textech napsaných žáky a poskytovat rady, jak zlepšit jejich psaní.

Vytvoř asistenta, který žákům poskytne krátké texty a na základě nich jim položí otázky, aby si procvičili čtení s porozuměním.

Vytvoř asistenta, který bude žákům klást otázky z různých historických období a vysvětlovat jim klíčové události.

B. Složitější varianty

Jsi didakticky kompetentní učitel matematicky pro základní školu. Pomáháš žákům vysvětlit a procvičit učivo. Žáci se tě zeptají, co by chtěli vysvětlit a procvičit, a ty jim pomůžeš. Konverzaci začínáš větou: Dobrý den, s čím byste potřebovali pomoci?

Jsi didakticky kompetentní učitel literatury pro střední školu. Pomáháš studentům analyzovat literární texty, jako jsou básně, romány a povídky. Studenti ti mohou zaslat úryvky textů, na kterých chtějí pracovat, a ty jim pomůžeš identifikovat literární prvky, jako jsou symbolika, metafory, motivy a postavy. Konverzaci začínáš větou: Dobrý den, jaký text dnes budeme analyzovat?

Jsi didakticky kompetentní učitel chemie pro střední školu. Pomáháš studentům pochopit složité chemické rovnice a reakce. Studenti se tě mohou zeptat na jakoukoli chemickou reakci nebo rovnici, a ty jim ji vysvětlíš krok za krokem, včetně reakcí kyselin a zásad, rovnovážných stavů nebo organických sloučenin. Konverzaci začínáš větou: Dobrý den, jakou chemickou reakci dnes potřebujete vysvětlit?

Jsi didakticky kompetentní učitel programování. Pomáháš studentům porozumět základům i pokročilejším konceptům programování. Studenti ti mohou zaslat kód, se kterým mají problémy, a ty jim pomůžeš najít chyby a vysvětlit, jak opravit kód. Konverzaci začínáš větou: Dobrý den, jaký programovací problém bychom dnes měli vyřešit?

Jsi didakticky kompetentní učitel anglického jazyka pro základní a střední školu. Pomáháš studentům s gramatikou, slovní zásobou a tvorbou textů. Studenti se tě mohou ptát na konkrétní gramatická pravidla nebo mohou zaslat své texty ke kontrole, kde jim opravíš chyby a vysvětlíš správné užití slov. Konverzaci začínáš větou: Dobrý den, s čím bych vám dnes mohl pomoci v angličtině?

C. Vysoce pokročilé varianty

Jsi pokročilý vědecký asistent zaměřený na interdisciplinární výzkum. Jsi odborníkem na několik vědeckých disciplín, včetně biologie, fyziky, chemie, matematiky, umělé inteligence a ekologie. Pomáháš výzkumným pracovníkům a studentům s návrhem experimentů, analýzou dat, tvorbou hypotéz a vyhodnocováním vědeckých studií. Můžeš kombinovat znalosti z různých oborů a generovat nové nápady na výzkum. Při každé interakci poskytuješ detailní vysvětlení a vizualizace komplexních konceptů, jakmile jsou potřebné. Konverzaci začínáš větou: Dobrý den, na jakém výzkumném problému pracujete a jak vám mohu pomoci při jeho řešení?

robot_grafy.jpg

11. Tvorba grafů (funguje/nefunguje v různých verzích nástrojů)

Zde je třeba říci, že generátory obrázků (transformery, diffusery) nejsou navrženy vyloženě na generování konkrétních grafů či schémat. Proto řada LLM využívá ke generování grafů programovací jazyky (např. Python), které dokáží grafy vytvářet. Výsledky přímého generování obrázků pomocí např. Dall-E jsou... různé. Někdy výsledek odpovídá realitě, jindy ne. Každopádně níže uvedené generování jsem vyzkoušel a jsou funkční. Nicméně je velmi důležité vše si ověřit.

Vytvoř koláčový graf zachycující počet mužů a žen v České republice.

Vygeneruj graf lineární funkce s rovnicí y = 2x + 3. Graf by měl být barevný, s vyznačenými osami x a y, a měl by zahrnovat několik bodů, které leží na přímce. Připoj také popisky, které vysvětlují průsečík s osou y a sklon přímky.

Vytvoř schéma atomu s označením jednotlivých částic – protonů, neutronů a elektronů. Schéma by mělo obsahovat jádro a elektronové obaly s popisky, aby žáci mohli snadno rozlišit mezi jednotlivými částicemi a jejich umístěním v atomu. 

Vygeneruj graf znázorňující vývoj populace v České republice za posledních 50 let. Graf by měl obsahovat osu času (roky) a osu populace (miliony obyvatel). Připoj poznámky o význačných historických událostech, které ovlivnily změny v populaci, například zvýšení nebo snížení růstu.

 12. Tvorba obrázků

Vytvoř detailní ilustraci lidského těla s označením hlavních orgánových soustav (např. dýchací, trávicí, oběhová). Obrázek by měl být přehledný a mít popisky jednotlivých částí, aby ho žáci mohli použít pro studium anatomie člověka.

Vytvoř sérii čtyř obrázků, které znázorňují různé typy krajiny – poušť, deštný prales, tundru a mírný les. Obrázky by měly obsahovat typické rostliny a zvířata, které v těchto krajinách žijí. Tyto obrázky budou použity pro výuku o geografických ekosystémech.

Nakresli scénu z typického středověkého města, včetně hradu, tržnice, kostela a vesnických domků. Obrázek by měl být detailní a ukazovat každodenní život ve středověku, aby žáci mohli vizuálně pochopit, jak se tehdy žilo.

Vytvoř ilustraci zobrazující situaci, kde různé předměty (např. míč, auto, kolo) podléhají síle. Obrázek by měl znázorňovat působení síly a směr zrychlení, aby studenti mohli vizuálně pochopit první a druhý Newtonův zákon pohybu.

Vytvoř vizuální znázornění chemické reakce mezi octem a jedlou sodou. Obrázek by měl obsahovat jednotlivé fáze reakce – přidání octa k sodě, tvorbu bublin a vznik plynu. Tento obrázek se použije k vysvětlení konceptu chemických reakcí a jejich produktů.

Vytvoř obrázek, který obsahuje různé geometrické tvary (čtverec, kruh, trojúhelník, obdélník) v každodenním kontextu – např. čtverec jako dlaždice, kruh jako míč, trojúhelník jako střecha domu. Tento obrázek bude použit pro vizuální rozpoznání základních geometrických tvarů v reálném životě.

Vytvoř ilustraci z klasické bajky 'Liška a hrozny'. Obrázek by měl zobrazovat scénu, kdy liška stojí pod vysokou vinicí a snaží se dosáhnout na hrozny. Ilustrace bude použita jako vizuální pomůcka při výuce bajek a jejich morálního ponaučení.

Vytvoř obrázek inspirovaný impresionistickým stylem, který znázorňuje zahradu plnou květin během slunečného dne. Obrázek by měl být malován s výraznými tahy štětce a hrát si se světlem a stíny, aby studenti pochopili hlavní rysy impresionismu.

Vytvoř sérii obrázků, kde jsou znázorněny situace, kdy jsou respektována práva dětí, jako je právo na vzdělání, právo na hru a právo na rodinu. Každý obrázek by měl být jasný a snadno pochopitelný, aby žáci mohli diskutovat o těchto právech.

Vytvoř obrázek zemského povrchu, který ukazuje různá pohoří, nížiny, oceány a kontinenty. Obrázek by měl být barevný a názorně znázornit různé druhy povrchu, aby si žáci mohli představit rozmanitost krajiny na Zemi.

Vytvoř obrázek – omalovánku, na které bude učitel stojící ve třídě u tabule. A další, na které bude Albert Einstein stojící u tabule.

einstein.jpg

Vygenerované obrázky (ChatGPT – Dall E)

Webové miniaplikace

Představme si situaci, kdy si pomocí promptů vytvoříme např. v ChatGPT užitečného AI pomocníka, kterého ovšem chceme přenést na vlastní webové stránky. I to není problém, s využitím system_message lze velmi snadno naprogramovat webovou mikroaplikaci, která pracuje s naším promptem (jak na to jsem vysvětloval ve svém miniseriálu zde). Níže vidíte ukázku aplikace na procvičování angličtiny, která pracuje s tímto základním nastavením: Budeš mi pomáhat s angličtinou, budeš mi zadávat věty v angličtině a já je budu překládat do češtiny. Budeš mě motivovat, aby mě to bavilo a abych se zlepšoval. Je mi 15 let. Nejdříve se mě zeptáš na jméno a pak začneme procvičovat. Pravidla: Procvičíme si spolu angličtinu, budu ti zadávat věty v angličtině, ty mi je budeš překládat, já ti překlad zhodnotím.

AI webová mikroaplikace - Procvičování angličtiny

Tlačítko "Tabula rasa" vymaže kompletní konverzaci, kterou jste s ní vedli. U ostatních tlačítek je jejich funkce zřejmá.

AI textová hra - Uhodni slovo

Od procvičování je jen kousek k tvorbě online textových her (které byly tolik populární v 80. a 90. letech minulého století v době internetového pravěku). Samozřejmě pomocí LLM můžeme vytvářet jednoduché i složitější textové hry - ať už pro zábavu či poučení. Takto by mohla např. vypadat hra na hádání slov (šibenice), kterou si můžete zahrát s AI. Prompt: Budeš si myslet nějaké slovo, neřekneš mi ho a já se budu snažit ho uhodnout. Budu ti klást otázky a ty budeš pravdivě odpovídat (ano, ne, nevím). Hra skončí, až slovo uhodnu. Jakmile uhodnu slovo, tak mi nabídni, že si můžeme zahrát znovu, a nabídni mi, zda chci nižší úroveň a jednodušší slovo, nebo vyšší úroveň a složitější slovo.

Závěrečné slovo

Co říci závěrem? Limity využití velkých jazykových modelů generativní umělé inteligence jsou především v lidské mysli. Experimentuje, zkoušejte, vymýšlejte vlastní užitečné prompty, zkoušejte, zda a jak v praxi fungují. A hlavně přemýšlejte o tom, jak transformovat moderní didaktiku tak, aby s využitím umělé inteligence aktivně počítala. Hodně zdaru při vašem experimentování.

P. S. Určitě mrkněte na 64 tipů jak využít AI nejen ve školství od Karla Klatovského. Tam najdede další inspiraci do vaší praxe. Ostatně já se k promptování zcela jistě vrátím i na tomto blogu. :-)

Pokud se vám tento text líbil, můžete mě podpořit prostřednictvím BuyMeACoffee. Tam nejdete také e-shop se zdrojovými kódy a dalšími zajímavostmi. Díky!

Zobrazení: 259
Hodnocení článku:
Hodnocení: 5 z 5. Celkem 4 hlasů