Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
V dnešním textu se krátce zamyslíme nad problematikou blokování dezinformačních webů z pohledu státu i soukromé firmy, pozornost budeme věnovat potenciálním rizikům blokace, ale také jejímu smyslu.
Číst dál: Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách
V dnešním příspěvku se zamyslím aspoň krátce nad možnostmi tzv. blended learningu ve vysokoškolské přípravě učitelů na pedagogických fakultách a rovnou nabídnu i několik příkladů, jak zkouším integrovat blended learning do přípravy já sám. A stejně tak vypíchnu pár argumentů, proč blended learning využívat a proč se to vyplatí.
Přehození role učitele a studenta ve výuce budoucích učitelů (příklad z praxe)
Jeden z předmětů, které učím na naší fakultě, je zaměřen na možnosti využití moderních online platforem (sociálních sítí, sociální médií, komunikačních nástrojů, ale třeba také principů gamifikace s využitím online i offline pomůcek) ve vzdělávání na různých úrovních - ať již v rámci formálního vzdělávání (ve škole, v rámci domácí přípravy) i neformálního vzdělávání apod. Konkrétně se studenty řešíme třeba využití Instagramu, Facebooku, TikToku, YouTube, Snapchatu, Messengeru, ale také možnosti využití různých herních principů (online únikovky, odznaky, žebříčky, využití příběhů, LARP apod.). V tomto textu bych chtěl představit vlastní zkušenost se semináři, které dělám tak, že cíleně měním úlohu pedagoga a studenta (dále v textu), a třeba i trochu namotivovat ostatní pedagogy na vysokých školách, aby si tento způsob vedení výuky vyzkoušeli.
Číst dál: Přehození role učitele a studenta ve výuce budoucích učitelů (příklad z praxe)
Jak manipulovat s naší myslí pomocí obrázků - vakcíny vs. podpora imunity
Současný online svět je skutečně velmi složitý a je zřejmé, že zažíváme pandemii informací (infodemii), ve kterých je velmi obtížné (a také velmi únavné a časově náročné) se zorientovat. Dnes si ukážeme příklad toho, jak lze ovlivnit pomocí jednoduchého obrázku uživatele sociální sítě, přimět je k polarizované diskusi a podpořit sdílení zavádějícího obsahu napříč internetem.
Číst dál: Jak manipulovat s naší myslí pomocí obrázků - vakcíny vs. podpora imunity
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)