
Dokáže ChatGPT generovat dezinformační texty, nebo ne?
Nástroje generativní umělé inteligence nám toho nabízejí skutečně mnoho, ať už jde personalizované vzdělávání, generování textových, grafických či zvukových výstupů na přání, vysvětlování a objasňování složitých problémů apod. (více zde)
Na druhou stranu lze tyto nástroje také zneužít, např. k tvorbě nejrůznějších podvodných e-mailů (phishing, sextortion) či tvorba nebezpečného software (malware). Nabízí se otázka, co by se stalo, kdybychom pomocí těchto nástrojů (třeba ChatGPT) zkusili vygenerovat např. dezinformační text či grafiku zaměřenou přímo proti konkrétní osobě či instituci. Zafungují zde etické mantinely? A fungují skutečně dokonale? Mrkněte na moje krátké video.

Didaktické zásady v 5 minutách
Didaktické zásady jsou základní principy nebo pravidla, která se používají při výuce a vzdělávání. Tyto zásady pomáhají učitelům efektivně plánovat, strukturovat a provádět výukové procesy. Zahrnují širokou škálu aspektů, jako jsou metody výuky, zapojení studentů, hodnocení a vývoj kurikula. Každý schopný učitel by měl didaktické zásady znát a řídit se jimi. Více v animaci na mém YouTube.

Pořad Bilance o umělé inteligenci
Včera měl premiéru pořad Bilance (Česká televize) o tématu umělá inteligence a její rizika. Moc rád jsem se zapojil do natáčení. Na výsledek můžete mrknout v iVysílání.

Dějiny Československa ve 20 minutách
Moje nová animace usiluje o to vměstnat základní mezníky československých dějin do 20 minut animace - a jak jsem zjistil, je to hodně těžké, protože každé období by vydalo na seriál. Výsledek je věřím použitelný třeba pro ty, kteří si potřebují udělat stručný přehled a hlavně si téma zopakovat. Každopádně pokusil jsem se o to a výsledek je zde.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
- S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)
- Fact Ninja je tu!
- Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)