Beznaděj - příběh z budoucnosti (online hra)

Kategorie: Blog Zveřejněno: středa 17. červenec 2024 Napsal Kamil Kopecký Vytisknout E-mail

V posledních dnech se ve veřejném prostoru objevuje stále více příkladů, ve kterých některý z nástrojů generativní AI (např. Claude s rozhraním Artifacts) dokázal vytvořit ze zadání uživatele počítačovou hru. Vygenerované hry však bývají velmi jednoduché, známé především z 8bitových mikropočítačů - pamětníci si vzpomenou třeba na hru housenka/had, rozbíjení cihliček, space invaders apod. Problémem je také to, že AI sice hru vytvoří, ale laický uživatel vytvořenému kódu nerozumí, nedokáže ho sám upravovat a musí spoléhat na AI. Navíc současná produkce počítačových her již dávno nestojí pouze na programátorech samotných, ale také na poutavé grafice (grafik), hudbě (skladatel), zvucích (mistr zvuku), mluveném slovu (vypravěč), příběhu (copywriter, spisovatel) a dalších atributech, které obvykle vyžadují týmový přístup - tedy více lidí. A právě těm dokáže umělá inteligence pomoci zefektivnit jejich práci, nebo je dokonce z větší části… nahradit.

Během chladných večerů doprovázených bouřkami jsem se rozhodl vyzkoušet, zda dokážu s podporou umělé inteligence vytvořit online počítačovou hru, která má příběh, zajímavou grafiku, umožňuje interakci, bude mít podkresovou hudbu a bude fungovat v prohlížeči. Zároveň jsem se rozhodl využít co nejvíce možnosti AI. Nakonec jsem se inspiroval u starých dobrých boomerských textovek... a dílo začalo růst!

AI jsem do práce zapojil hned několikrát - pro tvorbu herní grafiky jsem využil Midjourney, s hudbou mi pomáhalo Suno, základ kódu jsem si napsal sám (HTML5, JS, jQuery), ale na umělé inteligenci ChatGPT jsem nechal jeho dílčí úpravy, s herními texty pomáhal rovněž ChatGPT (ne vždy jeho psaní dopadlo dobře). A jak bude hra růst, budu do ní zapojovat další a další AI technologie.  Tím pádem jsem nepotřeboval grafika, hudebníka, copywritera a další profese. Samozřejmě i tak jsem musel vše připravit, zkombinovat, pohlídat, otestovat, odstranit bugy, na které AI nepřišla… jen generování obrázků zabralo hodiny času, než se výstupy přiblížily k tomu, co jsem očekával. Ale šlo to… A tak vznikla webová hra Beznaděj - příběh z budoucnosti.

bez1.jpg bez2.jpg bez3.jpg bez4.jpg

Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, ve které došlo k neznámé apokalypse, která zničila lidskou civilizaci. Hlavní hrdina se ocitá v době, ve které z lidské civilizace na planetě Zemi zůstaly jen ruiny. Jeho úkolem je zjistit, co a proč se stalo, a celou situaci se pokusit nějak napravit. Z děje nebudu dále více prozrazovat, abyste si mohli hru zahrát… a užít si trochu té zábavy. Aktuálně s vámi sdílím rozpracovanou verzi hry (early access), na které průběžně pracuji a pravidelně ji budu na webu updatovat. 

Hra je pro všechny zdarma, nevyžaduje žádné instalace a nic podobného, nicméně můžete podpořit její vývoj, třeba přes Buy me a coffee

Nebudu zdržovat, pokud se zrovna nudíte a chcete se mrknout do apokalyptického světa roku 2091, nasaďte si sluchátka a pojďte na to. Hodně zdaru!

Zobrazení: 962
Hodnocení článku:
Hodnocení: 5 z 5. Celkem 1 hlasů