Videokurz Základy umělé inteligence je tu!
Poslední měsíc jsem kromě školení taky natáčel vzdělávací videa o umělé inteligenci a nakonec z toho je videokurz pro pedagogy (a nejenom pro ně)! A je v něm zatím víc jak 5 hodin velmi zajímavých videlekcí s ukázkami a příklady! Myslím, že se kurz povedl a stojí za to. Detaily najdete zde.
Dokáže ChatGPT generovat dezinformační texty, nebo ne?
Nástroje generativní umělé inteligence nám toho nabízejí skutečně mnoho, ať už jde personalizované vzdělávání, generování textových, grafických či zvukových výstupů na přání, vysvětlování a objasňování složitých problémů apod. (více zde)
Na druhou stranu lze tyto nástroje také zneužít, např. k tvorbě nejrůznějších podvodných e-mailů (phishing, sextortion) či tvorba nebezpečného software (malware). Nabízí se otázka, co by se stalo, kdybychom pomocí těchto nástrojů (třeba ChatGPT) zkusili vygenerovat např. dezinformační text či grafiku zaměřenou přímo proti konkrétní osobě či instituci. Zafungují zde etické mantinely? A fungují skutečně dokonale? Mrkněte na moje krátké video.
Didaktické zásady v 5 minutách
Didaktické zásady jsou základní principy nebo pravidla, která se používají při výuce a vzdělávání. Tyto zásady pomáhají učitelům efektivně plánovat, strukturovat a provádět výukové procesy. Zahrnují širokou škálu aspektů, jako jsou metody výuky, zapojení studentů, hodnocení a vývoj kurikula. Každý schopný učitel by měl didaktické zásady znát a řídit se jimi. Více v animaci na mém YouTube.
Pořad Bilance o umělé inteligenci
Včera měl premiéru pořad Bilance (Česká televize) o tématu umělá inteligence a její rizika. Moc rád jsem se zapojil do natáčení. Na výsledek můžete mrknout v iVysílání.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?