• Home
  • Novinky
  • O mně
    • V kostce
    • Pár fotek
  • Projekty
    • Aktuální projekty (výběr)
    • Přehled projektů (hlavní řešitel či garant)
    • Infografiky - čeština
    • Videorozcestník
  • Věda a výzkum
    • Výzkumná témata
    • Významné publikace
    • Populárně-naučné a další odborné texty
    • Smluvní výzkum
  • Blog
  • Ke stažení
  • Kontakt
KAMIL KOPECKÝ osobní stránky
  • Jste zde:  
  • Titulní stránka
    /
  • Novinky

Proč lidé tvoří a šíří dezinformace? (animace)

Kategorie: Novinky
Zveřejněno: sobota 17. červen 2023
Napsal Kamil Kopecký
  • Dezinformace
  • Misinformace
  • Mediální gramotnost

Lidé tvoří dezinformace z nejrůznějších důvodů, např. finančních či politických. Dezinformace se však šíří i v rámci různých druhů vlivových operací vedených ze zahraničí, jejichž cílem je především destabilizovat naši společnost, způsobovat chaos, vyvolávat nedůvěru ke státním institucím a veřejnoprávním médiím. Někdy však lidé šíří dezinformace proto, že jim skutečně věří - myslí si, že šíří pravdivé informace. Mrkněte na mou novou animaci.

Číst dál: Proč lidé tvoří a šíří dezinformace? (animace)

Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney

Kategorie: Novinky
Zveřejněno: sobota 3. červen 2023
Napsal Kamil Kopecký

Hledáte inspiraci pro generování zajímavé grafiky pro své projekty s pomocí umělé inteligence? Začínáte využívat Midjourney? Tak by se vám mohla hodit moje videa. Na ukázkových promptech a seedech si můžeme ukázat, jak vygenerovat třeba strašidelnou příšerku či démona. Stačí, když se přihlásíte do Midjourney a napíšete ukázkový prompt z videí ve tvaru /imagine promptzvidea --seed cisloseeduzvidea. Enter a hotovo! 

Číst dál: Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney

Výzkum: AI v českých školách

Kategorie: Novinky
Zveřejněno: neděle 14. květen 2023
Napsal Kamil Kopecký
  • Umělá inteligence
  • Věda a výzkum

Vážení a milí pedagogové, ředitelé, vychovatelé, vzdělavatelé,
zapojte se do nového výzkumu, který mapuje, jak jsou české školy připraveny na zavádění umělé inteligence (AI) do vzdělávání - ať už do výuky či do domácí přípravy žáků. Zajímá nás, jaké zkušenosti s umělou inteligencí máte, zda jste si již některý z AI nástrojů vyzkoušeli (ve škole, doma), zda se nástrojů umělé inteligence obáváte a zda si např. myslíte, že by vás umělá inteligence dokázala nahradit. Zajímá nás také, jestli jste již zaznamenali ve vaší škole případy zneužití AI třeba k podvádění, případně máte-li pro tyto situace vytvořena pravidla (v psané či nepsané podobě). Stejně tak bychom se rádi dozvěděli, zda máte představu o tom, jak konkrétně AI ve výuce využít.

Staňte se součástí nového výzkumu a vyplňte dotazník, který najdete na adrese:
https://aka.ms/aiveskole

Děkujeme!

Výzkum realizuje Centrum PRVoK Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Microsoft ČR.

Rizikové chování dětí na síti pohledem kazuistiky E-Bezpečí (2023)

Kategorie: Novinky
Zveřejněno: pondělí 1. květen 2023
Napsal Kamil Kopecký

Jaké problémy řeší děti na internetu, s čím se setkávají a jak krizové situace řeší? Co je to NGL a Tellonym? Jak vypadá kyberšikana ve formě body shamingu? Jaká rizika představuje pro děti sexting a sextortion? V čem je nebezpečný třeba TikTok? S jakými rizikovými výzvami se setkávají české a evropské děti? O tom všem v mém novém videu: https://www.youtube.com/watch?v=sBJte5qkNHw&

Další články...

  • Vydali jsme novou příručku! Na pravdě záleží!
  • PdF UP vydala prohlášení k používání AI
  • Super Mega Digiday GUG 2023
  • AI a hudební výchova - jak oživit hudební výchovu na ZŠ a dosáhnout WOW efektu
  • Rizika spojená s generativní umělou inteligencí
  • O sharentingu pro Rádio Wave
  • OrgPad k tématu Umělá inteligence
  • Stream o nebezpečných výzvách (tzv. dangerous challenges) se vydařil
  • Aktualizace na YouTube
  • Čestné uznání rektora za naši knížku

Strana 13 z 40

  • Začátek
  • Předchozí
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Následující
  • Konec

Nejčtenější za poslední rok

  • Užitečné AI prompty pro učitele
  • Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
  • Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
  • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
  • S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)

Můj Twitter (X)

Tweets by kopeckyk

O mně

  • V kostce
  • Výzkumná témata
  • Kontakt
  • Významné vědecké texty (výběr)
  • Přehled projektů (hlavní řešitel či garant)

Novinky

  • Proruská propaganda (video)
  • Vzdělávací web k mediální výchově
  • Diskusní pořad Z kraje
  • Pexeso
  • Nový web o rizicích AI

Z blogu

  • Je na čase vrátit hodinám literární výchovy smysl
  • Zkoušky pod lupou: Výkon vs. dojem
  • Zkušenosti se španělským blackoutem pohledem turisty z ČR
  • Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
  • Učitelství není poslání. Je to profese!

Populární články

  • Host Lucie Výborné
  • V Sama doma
  • Speciál 90' na ČT - film V síti
  • JSNS mě přizval k novému projektu - a je to boží
  • O hate speech pro iDnes
  • Home
  • Blog
  • Vyhledávání
  • Site map
  • Kontakt

  • Follow us on Facebook
  • Follow us on Twitter
  • Follow us on Youtube
  • Linkedin
  • Instagram
  • Skype
  • Wikipedia
Copyright © 2025 Kamil Kopecký
Design and theme by JooThemes.net - Joomla Templates.

  • Follow us on Facebook
  • Follow us on Twitter
  • Follow us on Youtube
  • Linkedin
  • Instagram