Mediální výchova v praxi aneb Co děláme se studenty

Mediální výchova je na naší fakultě pevnou součástí pedagogicko-psychologické přípravy studentů a můžeme říci, že většina našich absolventů si nějakým typem výcviku v této oblasti projde. Pro studenty češtiny však máme něco speciálního - dvousemestrální kurz, který je zakončen veřejnou prezentací praktických výstupů, které studenti v rámci mediální výchovy připravili. Cílem je, aby se studenti nejenom naučili s mediálními obsahy pracovat z pozice příjemců (čtenářů), tj. kriticky mediální produkty posoudit, rozpoznat manipulaci, posoudit faktickou správnou apod., ale aby také dokázali nějaký vlastní mediální produkt vytvořit. Budoucí pedagogové si tak vyzkoušeli např. vytvořit reportáž, rozhovor s významnou osobností (v našem případě ministrem školství), natočit podcast apod. Na konci semestru pak vše prezentovali ve velké aule naší fakulty.
Podrobnosti najdete v článku na Učitel 21.
Novinky
- Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney
- Výzkum: AI v českých školách
- Rizikové chování dětí na síti pohledem kazuistiky E-Bezpečí (2023)
- Vydali jsme novou příručku! Na pravdě záleží!
- PdF UP vydala prohlášení k používání AI
- Super Mega Digiday GUG 2023
- AI a hudební výchova - jak oživit hudební výchovu na ZŠ a dosáhnout WOW efektu
- Rizika spojená s generativní umělou inteligencí
- O sharentingu pro Rádio Wave
- OrgPad k tématu Umělá inteligence
Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?