Mediální výchova v praxi aneb Co děláme se studenty

Mediální výchova je na naší fakultě pevnou součástí pedagogicko-psychologické přípravy studentů a můžeme říci, že většina našich absolventů si nějakým typem výcviku v této oblasti projde. Pro studenty češtiny však máme něco speciálního - dvousemestrální kurz, který je zakončen veřejnou prezentací praktických výstupů, které studenti v rámci mediální výchovy připravili. Cílem je, aby se studenti nejenom naučili s mediálními obsahy pracovat z pozice příjemců (čtenářů), tj. kriticky mediální produkty posoudit, rozpoznat manipulaci, posoudit faktickou správnou apod., ale aby také dokázali nějaký vlastní mediální produkt vytvořit. Budoucí pedagogové si tak vyzkoušeli např. vytvořit reportáž, rozhovor s významnou osobností (v našem případě ministrem školství), natočit podcast apod. Na konci semestru pak vše prezentovali ve velké aule naší fakulty.
Podrobnosti najdete v článku na Učitel 21.
Novinky
- Diskusní pořad Z kraje
- Pexeso
- Nový web o rizicích AI
- ČT24: Výzvy umělé inteligence
- Spolupráce s Blesk Epicentrum o rizikových výzvách
- Od února se budeme slýchat v KybCastu
- Teaching Awards UP
- Umělá inteligence a čeští žáci
- Úklid v materiálech E-Bezpečí na webu
- Nové kreslené vzdělávací animace na mém YouTube
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
- Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
- Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
- S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)