Bezpečnostní chyba Facebooku odhalila, jak je svět sociálních sítí iluzorní

Včerejší bezpečnostní chyba Facebooku alespoň na chvíli otevřela dveře do iluzorního světa facebookových profilů a opět potvrdila, že anonymita uživatelů sociálních sítí je skutečně pouze zdánlivá.
Facebook se včera (10. 1. 2020) potýkal s bezpečnostní chybou, která umožňovala vidět v Historii úprav jednotlivých stránek či profilů, kdo jednotlivé příspěvky spravuje a edituje. Šikovným uživatelům této sociální sítě se pak během odkrytí této chyby pořídit řadu snapshotů zachycujících skutečné demaskované editory. A zjištění byla často velmi překvapivá.
Dozvěděli jsme se například, že stránka Greenpiss, která zesměšňuje ekology a ekologická hnutí, je napojena na pracovníky tepelné elektrárny Chvaletice (zde), kdo se ve skutečnosti stará o některé dezinformační weby (zde a např. zde), nebo třeba, že satirickou stránku Podpírame našeho prezidenta mimo jiné spravuje bývalý radní, kterého prezident Zeman žaluje za pomluvu (zde). Velmi zajímavé bylo také zjištění, kolik osob se ve skutečnosti stará o facebookový profil Andreje Babiše - jde o více než deset lidí včetně známého Marka Prchala a další členy tiskových oborů ANO a vlády. Stránka premiéra pak byla pro jistotu na 3 hodiny vypnuta.
Výše uvedené incidenty ukazují, že anonymita v online prostředí je skutečně pouze zdánlivá a stačí jedna drobná chyba a může dojít k odhalení. Zároveň ilustrují, jak často se různé druhy tzv. humoristických a satirických stránek využívají v rámci konkurenčního boje - a to nejen politického.
Zobrazení: 1266Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?