Novinky
Magister optimus 2024 je doma, velké díky!
Vážení a milí, velké díky za ocenění Magister optimus 2024! Moc si toho vážím a všem děkuji, a samozřejmě gratuluji i dalším kolegům z fakulty!
Pedagogické dny Hradec Králové - velké díky
Velké poděkování za možnost stát se keynote speakrem na Pedagogických dnech v Hradci Králové. Řeč byla samozřejmě o příležitostech a rizicích spojených s umělou inteligencí. Pár fotek z mé přednášky najdete zde.
Právě vychází příručka: Rizika spojená s umělou inteligencí pro seniory
Pro seniory jsem s kolegy napsal novou příručku, který by mohla být docela užitečná! Stahujte a sostejte zde.
Videokurz Základy umělé inteligence je tu!
Poslední měsíc jsem kromě školení taky natáčel vzdělávací videa o umělé inteligenci a nakonec z toho je videokurz pro pedagogy (a nejenom pro ně)! A je v něm zatím víc jak 5 hodin velmi zajímavých videlekcí s ukázkami a příklady! Myslím, že se kurz povedl a stojí za to. Detaily najdete zde.
Dostal jsem se do finále Magister optimus 2024, velké díky!
Dostal jsem se do finále ceny Magistr optimus 2024! Moc díky, vážím si toho! A pokud mě chcete podpořit, stačí otevřít stránku a kliknout na srdíčko vpravo dole. Děkuji. :-)
Dokáže ChatGPT generovat dezinformační texty, nebo ne?
Nástroje generativní umělé inteligence nám toho nabízejí skutečně mnoho, ať už jde personalizované vzdělávání, generování textových, grafických či zvukových výstupů na přání, vysvětlování a objasňování složitých problémů apod. (více zde)
Na druhou stranu lze tyto nástroje také zneužít, např. k tvorbě nejrůznějších podvodných e-mailů (phishing, sextortion) či tvorba nebezpečného software (malware). Nabízí se otázka, co by se stalo, kdybychom pomocí těchto nástrojů (třeba ChatGPT) zkusili vygenerovat např. dezinformační text či grafiku zaměřenou přímo proti konkrétní osobě či instituci. Zafungují zde etické mantinely? A fungují skutečně dokonale? Mrkněte na moje krátké video.
Kreslená čeština obsahuje už 30 videoanimací
Cyklus videoanimací o českém jazyce Kreslená čeština, který využívají desítky tisíc lidí z celé republiky, obsahuje už 30 videí. Věřím, že vám pomůže.
Didaktické zásady v 5 minutách
Didaktické zásady jsou základní principy nebo pravidla, která se používají při výuce a vzdělávání. Tyto zásady pomáhají učitelům efektivně plánovat, strukturovat a provádět výukové procesy. Zahrnují širokou škálu aspektů, jako jsou metody výuky, zapojení studentů, hodnocení a vývoj kurikula. Každý schopný učitel by měl didaktické zásady znát a řídit se jimi. Více v animaci na mém YouTube.
Digiday 20 - AI pod kontrolou
Pavel Hodál mě pozval k aktivnímu vystoupení na 20. Digiday - AI pod kontrolou a já moc rád jeho pozvání přijal. A myslím, že celá akce dopadla skvěle, posuďte sami.
Pořad Bilance o umělé inteligenci
Včera měl premiéru pořad Bilance (Česká televize) o tématu umělá inteligence a její rizika. Moc rád jsem se zapojil do natáčení. Na výsledek můžete mrknout v iVysílání.
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?