Novinky
Výzkum: AI v českých školách
Vážení a milí pedagogové, ředitelé, vychovatelé, vzdělavatelé,
zapojte se do nového výzkumu, který mapuje, jak jsou české školy připraveny na zavádění umělé inteligence (AI) do vzdělávání - ať už do výuky či do domácí přípravy žáků. Zajímá nás, jaké zkušenosti s umělou inteligencí máte, zda jste si již některý z AI nástrojů vyzkoušeli (ve škole, doma), zda se nástrojů umělé inteligence obáváte a zda si např. myslíte, že by vás umělá inteligence dokázala nahradit. Zajímá nás také, jestli jste již zaznamenali ve vaší škole případy zneužití AI třeba k podvádění, případně máte-li pro tyto situace vytvořena pravidla (v psané či nepsané podobě). Stejně tak bychom se rádi dozvěděli, zda máte představu o tom, jak konkrétně AI ve výuce využít.
Staňte se součástí nového výzkumu a vyplňte dotazník, který najdete na adrese:
https://aka.ms/aiveskole
Děkujeme!
Výzkum realizuje Centrum PRVoK Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s Microsoft ČR.
AI a hudební výchova - jak oživit hudební výchovu na ZŠ a dosáhnout WOW efektu
Jak oživit hudební výchovu s použitím online nástrojů a umělé inteligence? Co všechno nám internet nabízí? Jak vyvolat WOW efekt a probudit kreativitu žáků? A využít jejich mobilního telefonu? Pojďme se spolu podívat na pár užitečných nástrojů, které využijeme jak na prvním, tak i druhém stupni ZŠ. Vše funguje přímo ve webovém prohlížeči!
Číst dál: AI a hudební výchova - jak oživit hudební výchovu na ZŠ a dosáhnout WOW efektu
Rizikové chování dětí na síti pohledem kazuistiky E-Bezpečí (2023)
Jaké problémy řeší děti na internetu, s čím se setkávají a jak krizové situace řeší? Co je to NGL a Tellonym? Jak vypadá kyberšikana ve formě body shamingu? Jaká rizika představuje pro děti sexting a sextortion? V čem je nebezpečný třeba TikTok? S jakými rizikovými výzvami se setkávají české a evropské děti? O tom všem v mém novém videu: https://www.youtube.com/watch?v=sBJte5qkNHw&
Rizika spojená s generativní umělou inteligencí
Jaká rizika s sebou nesou generativní modely umělé inteligence? Ta nejpodstatnější shrnuji v nové animaci.
Vydali jsme novou příručku! Na pravdě záleží!
V těchto dnech vychází nová příručka pro učitele zaměřená na posilování mediální gramotnosti s názvem Na pravdě záleží – Jak učit o pravdě a lži na internetu (příručka pro učitele), kterou pro pedagogy připravili Kamil Kopecký, Dominik Voráč a René Szotkowski z Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci v rámci vědeckovýzkumného hubu Central European Digital Media Observatory. Příručka nabízí různé možnosti, jak s tématem pravdy a lži v online prostředí pracovat.
O sharentingu pro Rádio Wave
Český rozhlas -. Radio Wave si nás s Karlem Klatovským z Microsoftu pozval na natáčení podcastu Houpačku o tématu sharenting. Detaily zde.
PdF UP vydala prohlášení k používání AI
Pro svou fakultu jsem s kolegy velmi rád připravil prohlášení k používání umělé inteligence. A myslím, že se povedlo.
OrgPad k tématu Umělá inteligence
Vyzkoušejte nový OrgPad k tématu Umělá inteligence, který jsem pro vás připravil. Samostatně si ho můžete pustit zde.
Super Mega Digiday GUG 2023
Rád jsem se zúčastnil streamu Suped Mega Digiday 2023, který zorganizovala Google User Group ČR pro učitele, rodiče a žáky. Na záznam streamu se můžete podívat zde.
Stream o nebezpečných výzvách (tzv. dangerous challenges) se vydařil
Včerejší stream o nebezpečných výzvách pro rodiče a pedagogy se vydařil! Přihlásilo se přes 11000 zájemců, dorazily 4000, dalších 5000 se stihlo podívat ještě do půlnoci... Byl to zážitek, díky za účast!
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?