• Home
  • Novinky
  • O mně
    • V kostce
    • Pár fotek
  • Projekty
    • Aktuální projekty (výběr)
    • Přehled projektů (hlavní řešitel či garant)
    • Infografiky - čeština
    • Videorozcestník
  • Věda a výzkum
    • Výzkumná témata
    • Významné publikace
    • Populárně-naučné a další odborné texty
    • Smluvní výzkum
  • Blog
  • Ke stažení
  • Kontakt
KAMIL KOPECKÝ osobní stránky
  • Jste zde:  
  • Titulní stránka
    /
  • Site map

Site map

  • Home
  • Blog
  • Vyhledávání
  • Site map
  • Kontakt
  • Home
    • Proruská propaganda (video)
    • Zkušenosti se španělským blackoutem pohledem turisty z ČR
    • Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
    • Učitelství není poslání. Je to profese!
    • Vzdělávací web k mediální výchově
    • Je na čase zrušit anonymitu sociálních sítí, přispívá razantnímu nárůstu násilí ve společnosti
    • Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)
    • Diskusní pořad Z kraje
    • Pexeso
    • Nový web o rizicích AI
    • ČT24: Výzvy umělé inteligence
    • Spolupráce s Blesk Epicentrum o rizikových výzvách
    • Od února se budeme slýchat v KybCastu
    • Teaching Awards UP
    • Technologie versus lidskost: Dejme si pozor, ať neztratíme sami sebe!
    • Umělá inteligence a čeští žáci
    • S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)
    • Úklid v materiálech E-Bezpečí na webu
    • (Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
    • Nové kreslené vzdělávací animace na mém YouTube
    • Užitečné prompty pro učitele (video)
    • Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
    • Opět po čase v Sama Doma
    • Spolupráce s Reflexem - AI generuje dětské porno
    • Update videokurzu Základy umělé inteligence - pro vědce!
    • E-shop na BuyMeACoffee
    • Užitečné AI prompty pro učitele
    • Prameny a teoretická východiská vědecké práce
    • Fact Ninja je tu!
    • Nová éra videí generovaných umělou inteligencí je tu!
    • Desatero bezpečného chování na internetu od E-Bezpečí
    • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 3 - znalosti a chování)
    • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 2 - typewriter)
    • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
    • Beznaděj - příběh z budoucnosti (online hra)
    • Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
    • Zúčastnil jsem se kulatého stolu první dámy
    • Magister optimus 2024 je doma, velké díky!
    • Právě vychází příručka: Rizika spojená s umělou inteligencí pro seniory
    • Dostal jsem se do finále Magister optimus 2024, velké díky!
    • Kreslená čeština obsahuje už 30 videoanimací
    • Lesk a bída udělování akademických titulů
    • Připomínky k revizi RVP ZV - mediální výchova
    • Digiday 20 - AI pod kontrolou
    • Pedagogické dny Hradec Králové - velké díky
    • Několik poznámek k tzv. predátorským časopisům
    • Ale používání umělé inteligence je přece podvod! Nebo ne?
    • Videokurz Základy umělé inteligence je tu!
    • Dokáže ChatGPT generovat dezinformační texty, nebo ne?
    • Didaktické zásady v 5 minutách
    • Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?
    • Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
    • Pořad Bilance o umělé inteligenci
    • Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
    • OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
    • Dějiny Československa ve 20 minutách
    • Kognitivní zkreslení
    • Zachrání experti z praxe české školství? Mnoho z nich žákům spíš ublíží, než aby jim pomohli zlepšit se.
    • Plaketa od Policie ČR
    • Špatných učitelů se české školství hned tak nezbaví, chrání je smlouva na dobu neurčitou či odsloužená léta. 
    • Návštěva Ivana Bartoše
    • Nová knížka Sociální sítě (Úvod do problematiky) je tu!
    • Pro Český rozhlas: Plus o umělé inteligenci
    • Moje digitální tvorba na Adobe
    • Specifika jazyka elektronické komunikace (videopřednáška)
    • Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
    • Projekt E-Bezpečí získal dvě významná ocenění
    • Výsledky našeho nového výzkumu České školy a umělá inteligence už jsou venku
    • Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou! 
    • Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
    • Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
    • Nový miniweb o umělé inteligenci
    • Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat 
    • Rozhovor pro DVTV s Danielou Drtinovou
    • Představují loot boxy hazard? A měly by být regulovány?
    • Co je Mendeley a jak ho můžeme využít?
    • Interview o kyberšikaně pro Deník N
    • Studenti a učitelé PdF UP navštívili Brusel, přijala je místopředsedkyně Evropského parlamentu
    • Vivant professores
    • Komentář: Proč není osvobození učitelky hlásající ruskou propagandu v českých školách dobrý signál pro společnost?
    • Kreslenou češtinu využívají
    • Proč lidé tvoří a šíří dezinformace? (animace)
    • Midjourney - generujeme grafiku s pomocí umělé inteligence
    • Generujeme příšerky a démony s využitím Midjourney
    • Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
    • Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
    • Výzkum: AI v českých školách
    • Mediální výchova není jen průřezové téma, naopak - je klíčovou součástí vzdělávání a měla by být naprostou prioritou! Je to ale opravdu tak?
    • Rizikové chování dětí na síti pohledem kazuistiky E-Bezpečí (2023)
    • Vydali jsme novou příručku! Na pravdě záleží!
    • PdF UP vydala prohlášení k používání AI
    • Super Mega Digiday GUG 2023
    • AI a hudební výchova - jak oživit hudební výchovu na ZŠ a dosáhnout WOW efektu
    • Rizika spojená s generativní umělou inteligencí
    • O sharentingu pro Rádio Wave
    • OrgPad k tématu Umělá inteligence
    • Stream o nebezpečných výzvách (tzv. dangerous challenges) se vydařil
    • Umělá inteligence
    • Absurdity financování vědy a výzkumu na pedagogických fakultách
    • Aktualizace na YouTube
    • GPT3 se autorským právem nezatěžuje, nemusí
    • GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis - několik příkladů, na kterých si jazykový model měnící svět vyláme zuby
    • Čestné uznání rektora za naši knížku
    • Mám to!
    • GPT3 ve vzdělávání - příležitosti a rizika
    • Umělá inteligence píše za žáky seminárky, učitelé je pak chválí za skvěle zpracované úkoly
    • Jak umělá inteligence GPT3 nezvládla jednoduchou matematickou úlohu a proč je důležité důvěřovat, ale také prověřovat
    • Téměř 1000 učitelů během 3 hybridních přednášek o mediální výchově, děkujeme!
    • Knížka Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky je tu! Pomůže učitelům integrovat témata spojená s online bezpečností do běžné výuky
    • Záznam hybridní přednášky pro učitele o pravdě a lži na internetu je volně k přehrátí
    • Konferece Digitální wellbeing dětí a ERIS22
    • Terepie sdílením s Ester a Honzou
    • Reportáž České televize o aktivitách pro učitele v rámci hubu CEDMO
    • Již brzy začne umělá inteligence chrlit seminární a kvalifikační práce (třeba diplomky či bakalářské práce) a odhalit ji bude nemožné, každé dílo totiž bude originální. Problém bude mít i věda samotná.
    • Spolupráce s Trinity College, skvělá knihovna a Book of Kell.
    • CEDMO přednášky pro učitele
    • Nový díl Pijavice od GIVT je venku!
    • EduCafé v Bruselu
    • EduCafé Brusel
    • Evropské kachny aneb Čemu jsme ochotni věřit?
    • Může být učitel propuštěn, pokud ve svém volném čase šíří dezinformace?
    • Midjourney - stručný úvod do umělé inteligence generující obrázky
    • Mohutný rozvoj neurálních sítí je předzvěstí nové generace dezinformací. Rozpoznat počítačem generovaný obsah bude téměř nemožné.
    • Proč by evaluace pedagogů studenty na vysokých školách neměly být anonymní?
    • Konspirační teorie (videopřednáška)
    • Dezinformace a konspirace spojené s královnou Alžbětou II. a jejím úmrtím
    • Nové vzdělávací video
    • 5 nejčastějších formálních chyb, na které narážíme v diplomkách
    • Rozhovor pro Seznam Zprávy k problematice sextingu
    • Komentář: Upozornila “salámová” fotografie Proxima Centauri na riziko sdílení neověřených informací? Nebo ne? 
    • Prevence v kyber! Nová online aktivita v synergii E-Bezpečí a MVČR
    • Bezpečné chování pro kluky a pro holky - sada aktivit pro žáky i pedagogy
    • Spolupracuji na kampani Moje místo od Mety
    • Výzkum zaměřený na sexting od ESETu
    • Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky
    • Mediální výchova v praxi aneb Co děláme se studenty
    • Děti a kult krásy v online světě (2022)
    • Nová norma EU usiluje o zlepšení bezpečí dětí na síti
    • Miniseriál pro Český rozhlas
    • Dobré ráno z Ostravy
    • Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
    • Digidoupě roste
    • Wifina na ČT:D o dezinformacích
    • Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
    • Tvoje cesta onlinem
    • Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách
    • Přehození role učitele a studenta ve výuce budoucích učitelů (příklad z praxe)
    • Prevíti na síti - LIVE stream
    • Svět médií 21. století s Kovym
    • Jak manipulovat s naší myslí pomocí obrázků - vakcíny vs. podpora imunity
    • Nastaroval jsem Prevíty na síti!
    • Svět médií opět nastartoval, uvidíme, jak dlouho to vydrží
    • Nová videa na osobním youtube kanálu
    • Host Interview 24
    • Několik poznámek k realizaci výzkumu Český učitel ve světě médií - oblast posuzování dezinformací
    • Emoji - hlavolamy pro oživení výuky
    • Natáčení s Ester Geislerovou
    • Interview pro Denik
    • Rozhovor pro portál Učitel 21
    • Retušování fotografií a norský zákon.
    • Komentáře o dezinformacích
    • Jak dostat v Excelu do grafu mezery před procenta? Návod ve 3 krocích...
    • Moderní technologie ve výuce
    • Proč se vlastně vzdělávat? A jak na to? Několik poznámek na okraj sešitu...
    • Při ověřování dezinformací musíme počítat s tím, že výsledné zjištění nemusí odpovídat našemu názoru a pohledu na věc. Fact-checking musí stát na faktech, ne dojmech.
    • Základy autorského práva pro pedagogy a studenty v 20 minutách (animace)
    • Měly by diplomové práce na pedagogických fakultách obsahovat výzkum?
    • Online bezpečnost v době postpandemické
    • Předávání cen MŠMT z důvodu pandemie nebude osobně...
    • Jak aktivizovat žáky, aby měli zájem třeba o historii či češtinu? Nechte je tvořit fiktivní tweety!
    • Microsoft Edu Days 2021
    • Český lev pro film V síti
    • Jak s dětmi z pohledu učitele komunikovat o vážných a kontroverzních tématech - třeba pandemii COVID19? A má vlastně učitel svým žákům říkat své osobní názory?
    • Streamujeme o moderních technologiích ve výuce
    • Internet Highway
    • Dobrá rada s ČR Olomouc a sociální bubliny
    • První letošní rozhovor, tentokrát pro Universitas
    • Horizont ČT24
    • Cena MŠMT 2020
    • Otevření škol nekvalifikovaným expertům zlepšení kvality českého školství automaticky nezajistí
    • Kříšťálová lupa pro V síti
    • Den otevřených dveří - Katedra českého jazyka a literatury PdF UP
    • NÚKIB - panelová diskuse o efektivitě prevence
    • Velký update projektu PIGŽU
    • Kulatý stůl SKAV o bezpečnosti online výuky
    • #MartyIsDead vyhrál Emmy
    • Ve znamení bezpečnosti online výuky - GSuite Day
    • Interview pro francouzskou verzi Rozhlasu
    • Politika do škol patří! Přehlížením politických témat ve škole budujeme apatii mladé generace k občanské společnosti.
    • Český učitel ve světě technologií
    • Dezinformace, hoaxy, fake news - nová aplikace pro iPAD
    • Internet během pandemie? Podvody i více dětské pornografie. Experti řekli víc
    • O mediální výchově pro webovky Maminka.cz
    • Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
    • Učitelé nebyli před koronavirovou krizí počítačově negramotní. Důvody, proč masově před krizí nepoužívali IT ve výuce, jsou zcela jiné.
    • Mnoho zajímavé grafiky pro výuku češtiny
    • Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
    • Nové video o Romance scam
    • O hate speech pro iDnes
    • Spolupráce s Facebookem
    • Náš projekt „České děti v kybersvětě“ se stal vítězem letošní soutěže Lemur 2020
    • Pedagogické fakulty ničí závislost na počtu přijatých uchazečů. Kvalita studia pak roste pomalu.
    • Země v nouzi - ponaučení z krize
    • Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?
    • V síti - rozhovory se štábem, Kamil Kopecký
    • ČT24 - diskuse o školství v době (a po době) koronavirové
    • Hodnocení dle Metodiky 17+ 2 - Garanti jako neomezení vládci na svém území
    • Nové video o CEO fraud (boss scam)
    • Nový stream - Aktuální trendy v kybernetické kriminalitě v době koronavirové
    • Větičky pro bystré hlavičky
    • Nová vyhláška MŠMT k hodnocení žáků aneb Jak pohřbít reformu školství v několika odstavcích
    • Videotutoriál ZOOM
    • E-Bezpečí pro učitele (unikátní videokurz)
    • Aplikace pro iPAD až do konce dubna zdarma
    • Učitel v době koronavirové krize (několik poznámek a apel směrem k učitelům)
    • Seriál V digitálním světě
    • Pravopisné opáčko
    • Jak začít s e-learningem? Třeba prostřednictvím Google Classroom
    • Interview pro Český rozhlas Plus
    • Hodnocení společensky relevantních výsledků v pilíři A Metodiky 17+ je obyčejná fraška - pojďme si uvést jeden z mnoha příkladů, proč to nefunguje a fungovat nebude
    • Host Lucie Výborné
    • Desatero V síti: Za školou
    • Spolupráce s Avastem a Buď safe online nese první ovoce
    • Genius loci - podcasty Univerzity Palackého
    • Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
    • Rodiče, nepanikařte! Film V síti je sice syrový, ale bezpečnost dětí v online prostředí není těžké zabezpečit. Stačí se držet několika rad!
    • Speciál 90' na ČT - film V síti
    • V Sama doma
    • JSNS mě přizval k novému projektu - a je to boží
    • Stanou se sexuální predátoři preventisty, kteří budou radit rodičům, jak mají zajistit bezpečí svých dětí na internetu?
    • V sítí - diskuse, metodiky, dětská verze
    • Velký update projektu Svět médií 21. století
    • Stážisté z Granady
    • Český rozhlas Olomouc: Dobrá rada s Kamilem Kopeckým
    • Bezpečnostní chyba Facebooku odhalila, jak je svět sociálních sítí iluzorní
    • Spolupráce s Avastem
    • E-Bezpečí pro seniory
    • Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
    • K možnostem zařazení témat online bezpečnosti do výuky na základní škole (přednáška)
    • V sítí (2019-2020)
    • E-Bezpečí pro seniory (Digigrant ČSOB)
    • Digidoupě (2017-současnost)
    • Svět médií 21. století (2019-2020)
    • E-Bezpečí (2008-současnost)
    • O2 Chytrá škola (2018-2020)
    • PIGŽU - Podpora informační gramotnosti žáků a učitelů (2020-2022)
    • StopCybercrime - Zefektivnění česko-polské spolupráce v boji proti kyberkriminalitě (2019-2021)
    • Právo přijímat z masmédií lež je stejný nesmysl, jako třeba právo být okraden či právo být zavražděn
    • Film V síti je jiný než předchozí snímky orientované na oblast rizikové komunikace v online prostředí
    • HotTopic
    • Svoboda slova na internetu
    • Jsou autoři nenávistných příspěvků v online prostředí beztrestní?
    • Kauza černošské agentky 007 dokazuje, jak je důležité nečíst pouze nadpisy
    • Moderní technologie nejsou zlem, rizika představují především lidé, kteří je zneužívají
    • Živě na DVTV
    • Nahradí humanoidní roboti učitele tělocviku?
    • Zkušenosti s nasazením chatbota vytvořeného v prostředí Chatfuel
    • Moderní technologie ve výuce musí být prostředkem, nikoliv cílem
    • Pexeso: Několik rozdílů mezi hrou zprostředkovanou počítačem a hrou dětí a rodičů
    • O mobilních telefonech podruhé aneb Nemíchejme dohromady jablka, hrušky, švestky, broskve a mandarinky
    • Co vlastně víme o rodičích v digitálním světě? (pohledem výzkumu)
    • Tři příběhy, čtyři učitelé
    • Žádná technologie nenahradí přímou práci s dítětem! Nevěřte firmám, které slibují, že za vás vyřeší šikanu či kyberšikanu pomocí nějaké technologie.
    • Mrtví lidé na Facebooku
    • Zakázat mobilní telefon o přestávkách?
    • Něco málo k plagiátům
    • Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
    • Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení financování škol.
    • Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
    • Cenzurování výsledků Google vyhledávání? Nebezpečný precedent
    • Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?
  • O mně
    • V kostce
    • Pár fotek
  • Věda a výzkum
    • Výzkumná témata
    • Významné publikace
    • Populárně-naučné a další odborné texty
  • Blog
    • Zkušenosti se španělským blackoutem pohledem turisty z ČR
    • Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
    • Učitelství není poslání. Je to profese!
    • Je na čase zrušit anonymitu sociálních sítí, přispívá razantnímu nárůstu násilí ve společnosti
    • Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)
    • Technologie versus lidskost: Dejme si pozor, ať neztratíme sami sebe!
    • S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)
    • (Ne)zhloupne lidstvo díky umělé inteligenci?
    • Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
    • Užitečné AI prompty pro učitele
    • Fact Ninja je tu!
    • Nová éra videí generovaných umělou inteligencí je tu!
    • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 3 - znalosti a chování)
    • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 2 - typewriter)
    • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
    • Beznaděj - příběh z budoucnosti (online hra)
    • Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
    • Lesk a bída udělování akademických titulů
    • Připomínky k revizi RVP ZV - mediální výchova
    • Několik poznámek k tzv. predátorským časopisům
    • Ale používání umělé inteligence je přece podvod! Nebo ne?
    • Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?
    • Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
    • Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
    • OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
    • Zachrání experti z praxe české školství? Mnoho z nich žákům spíš ublíží, než aby jim pomohli zlepšit se.
    • Špatných učitelů se české školství hned tak nezbaví, chrání je smlouva na dobu neurčitou či odsloužená léta. 
    • Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
    • Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou! 
    • Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
    • Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
    • Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat 
    • Komentář: Proč není osvobození učitelky hlásající ruskou propagandu v českých školách dobrý signál pro společnost?
    • Midjourney - generujeme grafiku s pomocí umělé inteligence
    • Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
    • Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
    • Mediální výchova není jen průřezové téma, naopak - je klíčovou součástí vzdělávání a měla by být naprostou prioritou! Je to ale opravdu tak?
    • Umělá inteligence
    • Absurdity financování vědy a výzkumu na pedagogických fakultách
    • GPT3 se autorským právem nezatěžuje, nemusí
    • GPT3 nezvládá českou gramatiku a pravopis - několik příkladů, na kterých si jazykový model měnící svět vyláme zuby
    • GPT3 ve vzdělávání - příležitosti a rizika
    • Umělá inteligence píše za žáky seminárky, učitelé je pak chválí za skvěle zpracované úkoly
    • Jak umělá inteligence GPT3 nezvládla jednoduchou matematickou úlohu a proč je důležité důvěřovat, ale také prověřovat
    • Již brzy začne umělá inteligence chrlit seminární a kvalifikační práce (třeba diplomky či bakalářské práce) a odhalit ji bude nemožné, každé dílo totiž bude originální. Problém bude mít i věda samotná.
    • Může být učitel propuštěn, pokud ve svém volném čase šíří dezinformace?
    • Midjourney - stručný úvod do umělé inteligence generující obrázky
    • Mohutný rozvoj neurálních sítí je předzvěstí nové generace dezinformací. Rozpoznat počítačem generovaný obsah bude téměř nemožné.
    • Proč by evaluace pedagogů studenty na vysokých školách neměly být anonymní?
    • Komentář: Upozornila “salámová” fotografie Proxima Centauri na riziko sdílení neověřených informací? Nebo ne? 
    • Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky
    • Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
    • Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
    • Experimentování s blended learningem aneb Jak zlepšit kvalitu výuky na pedagogických fakultách
    • Přehození role učitele a studenta ve výuce budoucích učitelů (příklad z praxe)
    • Jak manipulovat s naší myslí pomocí obrázků - vakcíny vs. podpora imunity
    • Několik poznámek k realizaci výzkumu Český učitel ve světě médií - oblast posuzování dezinformací
    • Emoji - hlavolamy pro oživení výuky
    • Jak dostat v Excelu do grafu mezery před procenta? Návod ve 3 krocích...
    • Proč se vlastně vzdělávat? A jak na to? Několik poznámek na okraj sešitu...
    • Při ověřování dezinformací musíme počítat s tím, že výsledné zjištění nemusí odpovídat našemu názoru a pohledu na věc. Fact-checking musí stát na faktech, ne dojmech.
    • Základy autorského práva pro pedagogy a studenty v 20 minutách (animace)
    • Měly by diplomové práce na pedagogických fakultách obsahovat výzkum?
    • Jak aktivizovat žáky, aby měli zájem třeba o historii či češtinu? Nechte je tvořit fiktivní tweety!
    • Jak s dětmi z pohledu učitele komunikovat o vážných a kontroverzních tématech - třeba pandemii COVID19? A má vlastně učitel svým žákům říkat své osobní názory?
    • Otevření škol nekvalifikovaným expertům zlepšení kvality českého školství automaticky nezajistí
    • Politika do škol patří! Přehlížením politických témat ve škole budujeme apatii mladé generace k občanské společnosti.
    • Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
    • Učitelé nebyli před koronavirovou krizí počítačově negramotní. Důvody, proč masově před krizí nepoužívali IT ve výuce, jsou zcela jiné.
    • Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
    • Pedagogické fakulty ničí závislost na počtu přijatých uchazečů. Kvalita studia pak roste pomalu.
    • Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?
    • Hodnocení dle Metodiky 17+ 2 - Garanti jako neomezení vládci na svém území
    • Nová vyhláška MŠMT k hodnocení žáků aneb Jak pohřbít reformu školství v několika odstavcích
    • Učitel v době koronavirové krize (několik poznámek a apel směrem k učitelům)
    • Hodnocení společensky relevantních výsledků v pilíři A Metodiky 17+ je obyčejná fraška - pojďme si uvést jeden z mnoha příkladů, proč to nefunguje a fungovat nebude
    • Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
    • Rodiče, nepanikařte! Film V síti je sice syrový, ale bezpečnost dětí v online prostředí není těžké zabezpečit. Stačí se držet několika rad!
    • Stanou se sexuální predátoři preventisty, kteří budou radit rodičům, jak mají zajistit bezpečí svých dětí na internetu?
    • Bezpečnostní chyba Facebooku odhalila, jak je svět sociálních sítí iluzorní
    • Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
    • K možnostem zařazení témat online bezpečnosti do výuky na základní škole (přednáška)
    • Právo přijímat z masmédií lež je stejný nesmysl, jako třeba právo být okraden či právo být zavražděn
    • Film V síti je jiný než předchozí snímky orientované na oblast rizikové komunikace v online prostředí
    • Jsou autoři nenávistných příspěvků v online prostředí beztrestní?
    • Kauza černošské agentky 007 dokazuje, jak je důležité nečíst pouze nadpisy
    • Moderní technologie nejsou zlem, rizika představují především lidé, kteří je zneužívají
    • Nahradí humanoidní roboti učitele tělocviku?
    • Zkušenosti s nasazením chatbota vytvořeného v prostředí Chatfuel
    • Moderní technologie ve výuce musí být prostředkem, nikoliv cílem
    • Pexeso: Několik rozdílů mezi hrou zprostředkovanou počítačem a hrou dětí a rodičů
    • O mobilních telefonech podruhé aneb Nemíchejme dohromady jablka, hrušky, švestky, broskve a mandarinky
    • Co vlastně víme o rodičích v digitálním světě? (pohledem výzkumu)
    • Tři příběhy, čtyři učitelé
    • Žádná technologie nenahradí přímou práci s dítětem! Nevěřte firmám, které slibují, že za vás vyřeší šikanu či kyberšikanu pomocí nějaké technologie.
    • Mrtví lidé na Facebooku
    • Zakázat mobilní telefon o přestávkách?
    • Něco málo k plagiátům
    • Posouvání věkových hranic pro vstup do prostředí sociálních sítí nic neřeší
    • Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
    • Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení financování škol.
    • Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
    • Soumrak pedagogických fakult
    • Cenzurování výsledků Google vyhledávání? Nebezpečný precedent
    • Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?
  • Ke stažení
  • Kontakt

Nejčtenější za poslední rok

  • Užitečné AI prompty pro učitele
  • Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
  • Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
  • Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
  • S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)

Můj Twitter (X)

Tweets by kopeckyk

O mně

  • V kostce
  • Výzkumná témata
  • Kontakt
  • Významné vědecké texty (výběr)
  • Přehled projektů (hlavní řešitel či garant)

Novinky

  • Proruská propaganda (video)
  • Vzdělávací web k mediální výchově
  • Diskusní pořad Z kraje
  • Pexeso
  • Nový web o rizicích AI

Z blogu

  • Zkušenosti se španělským blackoutem pohledem turisty z ČR
  • Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
  • Učitelství není poslání. Je to profese!
  • Je na čase zrušit anonymitu sociálních sítí, přispívá razantnímu nárůstu násilí ve společnosti
  • Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)

Populární články

  • Host Lucie Výborné
  • V Sama doma
  • Speciál 90' na ČT - film V síti
  • JSNS mě přizval k novému projektu - a je to boží
  • O hate speech pro iDnes
  • Home
  • Blog
  • Vyhledávání
  • Site map
  • Kontakt

  • Follow us on Facebook
  • Follow us on Twitter
  • Follow us on Youtube
  • Linkedin
  • Instagram
  • Skype
  • Wikipedia
Copyright © 2025 Kamil Kopecký
Design and theme by JooThemes.net - Responsive Joomla Templates.

  • Follow us on Facebook
  • Follow us on Twitter
  • Follow us on Youtube
  • Linkedin
  • Instagram