Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?
České školství prochází v posledních letech velkými změnami, které se promítají zejména do kvality výstupů, tedy do kvality znalostí a dovedností českých žáků a studentů. Řada z veřejně známých osob a institucí je nespokojena se způsobem, jak jsou děti edukovány (Tomáš Feřtek - EduIn, Ondřej Šteffl - SCIO), upozorňují na příliš velký důraz, který je kladen na klasické formální vysokoškolské vzdělání spojené s výchovou učitelů, kritizují často nesmyslné výstupy, odtrženost poznatků od běžného života a další aspekty, které současný vzdělávací systém přináší.
Číst dál: Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- Využití umělé inteligence pro podporu výuky na různých úrovních Bloomovy taxonomie kognitivních cílů
- Neexistují jen dvě pohlaví: Biologie je složitější, než si myslíme
- Tvoříme GPT chatbota v PHP (díl 1 - základy)
- S generativní umělou inteligencí ve škole opatrně, moc prosím (3 příklady použití GenAI)
Nejčtenější (90 dní)
- Možnosti využití generativní umělé inteligence ve výuce českého jazyka a literatury se zaměřením na aktivitu žáků (několik námětů)
- Umělé inteligenci děkujte, i když to stojí prachy
- Je na čase zrušit anonymitu sociálních sítí, přispívá razantnímu nárůstu násilí ve společnosti
- Učitelství není poslání. Je to profese!
- Zkušenosti se španělským blackoutem pohledem turisty z ČR