Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
Daniela Münicha si vážím, čtu jeho blogy, sledují jeho analýzy, dění kolem vědy a výzkumu mě zajímá. V posledním textu Základní školy nejsou školy vysoké (http://www.pedagogicke.info/2017/09/daniel-munich-zakladni-skoly-nejsou.html) zaměřeném na rozdíl ve financování vysokých škol vs. základních škol však z mého pohledu pohled na vysoké školství hodně zjednodušil – možná, až příliš. Proto bych rád na jeho slova krátce zareagoval.
Číst dál: Několik poznámek k textu Základní školy nejsou školy vysoké od Daniela Münicha
Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení financování škol.
V těchto dnech se vášnivě diskutuje o kariérním řádu učitelů a postupném navyšování učitelských platů. Jádro celého problému je jasné – učitelé jsou dlouhodobě finančně hluboce podhodnoceni, poslanci je zneužívají pouze jak předmět svých politických slibů, sami učitelé nejsou jednotní a díky různým učitelským organizacím, sdružením či odborům, ale také učitelům samotným dochází k tříštění síly, kterou představují.
Číst dál: Kariérní řád učitele by se v tuto chvíli vůbec neměl řešit. Priorita je plošné posílení...
Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
Prohlášení ministra školství Marcela Chládka o tom, že chce do škol zavádět tablety, a to již od prvních tříd základní školy, vzbudilo velkou vlnu kritiky. "Experti" na oblast školství z řad internetových diskutérů ohodnotili ministrův počin jako projev šílenství, neznalosti a diletanství. Bohužel řada z diskutujících operuje s velkým množstvím mýtů, které o zavádění tabletů do škol panují. Pro argumentaci pak využívají převážně své dojmy.
Číst dál: Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
Soumrak pedagogických fakult
Kritika pedagogických fakult a jejich funkce v posledních měsících zaplavuje sociální sítě a řada “expertů” navrhuje jejich zrušení. Pedagogické fakulty jsou snadnými terči, protože, jak všichni dobře víme, základní či střední školou si prošel každý, vzdělávání každý rozumí a každý je tedy automaticky expertem. O tom, jak fakulty fungují ekonomicky, pod jakým tlakem je jejich vedení a zaměstnanci, jak optimalizují svůj provoz a jak nehorázné platové podmínky zde panují, většinová populace netuší. V dnešním textu se zaměříme na několik oblastí, které se významným způsobem podílí na problémech pedagogických fakult...
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Užitečné AI prompty pro učitele
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?