Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.

Soumrak pedagogických fakult

Kategorie: Blog Zveřejněno: neděle 7. září 2014 Napsal Kamil Kopecký

Kritika pedagogických fakult a jejich funkce v posledních měsících zaplavuje sociální sítě a řada “expertů” navrhuje jejich zrušení. Pedagogické fakulty jsou snadnými terči, protože, jak všichni dobře víme, základní či střední školou si prošel každý, vzdělávání každý rozumí a každý je tedy automaticky expertem. O tom, jak fakulty fungují ekonomicky, pod jakým tlakem je jejich vedení a zaměstnanci, jak optimalizují svůj provoz a jak nehorázné platové podmínky zde panují, většinová populace netuší. V dnešním textu se zaměříme na několik oblastí, které se významným způsobem podílí na problémech pedagogických fakult...

Číst dál: Soumrak pedagogických fakult

Cenzurování výsledků Google vyhledávání? Nebezpečný precedent

Kategorie: Blog Zveřejněno: pátek 30. květen 2014 Napsal Kamil Kopecký

V posledních týdnech zaplavily přední strany významných světových deníků informace o překvapivém rozhodnutí Soudního dvora EU, které umožnilo uživatelům internetu jednoduše cenzurovat výsledky vyhledávání v rámci nejrozšířenějšího světového vyhledávače Google. Vytvořil se tak nebezpečný precedent, který posunul do této chvíle poměrné svobodný systém vyhledávání informací daleko blíže čínskému modelu cenzurovaného internetu.

Číst dál: Cenzurování výsledků Google vyhledávání? Nebezpečný precedent

Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?

Kategorie: Blog Zveřejněno: pátek 23. květen 2014 Napsal Kamil Kopecký

České školství prochází v posledních letech velkými změnami, které se promítají zejména do kvality výstupů, tedy do kvality znalostí a dovedností českých žáků a studentů. Řada z veřejně známých osob a institucí je nespokojena se způsobem, jak jsou děti edukovány (Tomáš Feřtek - EduIn, Ondřej Šteffl - SCIO), upozorňují na příliš velký důraz, který je kladen na klasické formální vysokoškolské vzdělání spojené s výchovou učitelů, kritizují často nesmyslné výstupy, odtrženost poznatků od běžného života a další aspekty, které současný vzdělávací systém přináší.

Číst dál: Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?