Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Co vlastně víme o rodičích v digitálním světě? (pohledem výzkumu)
Na začátku listopadu jsme zveřejnili výsledky výzkumu Rodič a rodičovství v digitálním světě, na kterém jsme předcházející půlrok intenzivně pracovali s kolegy z Centra prevence rizikové virtuální komunikace Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci ve spolupráci s O2 Czech Republic. V dnešním textu se zaměřím právě na nejdůležitější zjištění.
Číst dál: Co vlastně víme o rodičích v digitálním světě? (pohledem výzkumu)
Tři příběhy, čtyři učitelé
Varování: Pokud jste učitel, který má rád svou práci, pracuje na sobě a chce se dál ve svém oboru rozvíjet, tak prosím nečtěte dál! Příklady, které uvádím dále v textu, se vás netýkají! Konec hlášení.
Učitel potřebuje hodně praxe, potřebuje trénovat využívání didaktických metod, sociální dovednosti, diagnostikovat, pracovat se školním klimatem, motivovat žáky atd. – to je asi každému jasné a mělo by to být základem učitelské přípravy. Dlouholetá praxe však automaticky neznamená, že bude vaše výuka kvalitní, můžete učit řadu let zcela špatně – systém, ve kterém je učitelů nedostatek, totiž nutí ředitele udržovat ve stavu i učitele, kteří již před lety rezignovali a jedou v naučeném stereotypu. Na nic se neptají, nevybuřují, nerevoltují, nestávkují, nevyžadují změny, prostě odučí a jdou domů. Délka praxe tedy nemusí automaticky znamenat, že je učitel expertem ve své profesi a že umí dobře učit, prostě jen znamená, že jste ve školství hodně, hodně dlouho…
Žádná technologie nenahradí přímou práci s dítětem! Nevěřte firmám, které slibují, že za vás vyřeší šikanu či kyberšikanu pomocí nějaké technologie.
Mrtví lidé na Facebooku
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
Nejčtenější (90 dní)
Můj Twitter (X)
O mně
Novinky
Z blogu
- Ale používání umělé inteligence je přece podvod! Nebo ne?
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?