Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
Prohlášení ministra školství Marcela Chládka o tom, že chce do škol zavádět tablety, a to již od prvních tříd základní školy, vzbudilo velkou vlnu kritiky. "Experti" na oblast školství z řad internetových diskutérů ohodnotili ministrův počin jako projev šílenství, neznalosti a diletanství. Bohužel řada z diskutujících operuje s velkým množstvím mýtů, které o zavádění tabletů do škol panují. Pro argumentaci pak využívají převážně své dojmy.
Číst dál: Mýty o zavádění tabletů do škol aneb Omyly Marcela Chládka
Soumrak pedagogických fakult
Kritika pedagogických fakult a jejich funkce v posledních měsících zaplavuje sociální sítě a řada “expertů” navrhuje jejich zrušení. Pedagogické fakulty jsou snadnými terči, protože, jak všichni dobře víme, základní či střední školou si prošel každý, vzdělávání každý rozumí a každý je tedy automaticky expertem. O tom, jak fakulty fungují ekonomicky, pod jakým tlakem je jejich vedení a zaměstnanci, jak optimalizují svůj provoz a jak nehorázné platové podmínky zde panují, většinová populace netuší. V dnešním textu se zaměříme na několik oblastí, které se významným způsobem podílí na problémech pedagogických fakult...
Cenzurování výsledků Google vyhledávání? Nebezpečný precedent
V posledních týdnech zaplavily přední strany významných světových deníků informace o překvapivém rozhodnutí Soudního dvora EU, které umožnilo uživatelům internetu jednoduše cenzurovat výsledky vyhledávání v rámci nejrozšířenějšího světového vyhledávače Google. Vytvořil se tak nebezpečný precedent, který posunul do této chvíle poměrné svobodný systém vyhledávání informací daleko blíže čínskému modelu cenzurovaného internetu.
Číst dál: Cenzurování výsledků Google vyhledávání? Nebezpečný precedent
Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?
České školství prochází v posledních letech velkými změnami, které se promítají zejména do kvality výstupů, tedy do kvality znalostí a dovedností českých žáků a studentů. Řada z veřejně známých osob a institucí je nespokojena se způsobem, jak jsou děti edukovány (Tomáš Feřtek - EduIn, Ondřej Šteffl - SCIO), upozorňují na příliš velký důraz, který je kladen na klasické formální vysokoškolské vzdělání spojené s výchovou učitelů, kritizují často nesmyslné výstupy, odtrženost poznatků od běžného života a další aspekty, které současný vzdělávací systém přináší.
Číst dál: Pomůže akreditační komise zlepšit úroveň českého školství?
Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?