Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Hodnocení dle Metodiky 17+ 2 - Garanti jako neomezení vládci na svém území
V dnešním textu se opět vrátím k hodnocení společensky relevantních výsledků dle Metodiky 17+, na které jsem se zaměřil v předchozím textu. Situace se totiž dále vyvinula a získal jsem posudky, které na první pohled dokazují, jak je hodnocení nezvládnuté. Navíc odhaluje hlubokou neznalost některých garantů, kteří neumí rozlišit základní typy vědeckých výsledků. Stále více se tak odhaluje, že je hodnocení opět fraška a přesun ke společenské kvalitě se nekoná.
Číst dál: Hodnocení dle Metodiky 17+ 2 - Garanti jako neomezení vládci na svém území
Nová vyhláška MŠMT k hodnocení žáků aneb Jak pohřbít reformu školství v několika odstavcích
V těchto dnech spatřila světlo světa dlouho očekávaná vyhláška MŠMT, která měla objasnit, jakým způsobem se v současné problematické době bude postupovat při hodnocení žáků na konci roku. Velká část pedagogů očekávala, že přihláška vyzdvihne úsilí velké části žáků, rodičů a pedagogů, kteří v současnosti napjali maximální úsilí pro to, aby udrželi školství v chodu. Že ocení úsilí tisíců lidí, kteří rozjeli e-learningové vzdělávání, že pochopí, v jaké situaci se ocitlo více než milion dětí a jejich rodičů, a že tím pádem ke složité situaci přihlédne - třeba tak, že žáky nebude hodnotit, případně budou hodnoceni formativně. Nestalo se tak. Vyhláška totiž doslova pohřbila jak samotné e-learningové vzdělávání, tak i formativní hodnocení.
Učitel v době koronavirové krize (několik poznámek a apel směrem k učitelům)
Současné karanténní opatření zásadním způsobem zasáhlo do běžného provozu českých základních škol - u velké části učitelů významným způsobem proměnilo jejich komunikaci s žáky a také samotný způsob výuky - běžné prezenční vzdělávání nahradilo vzdělávání distanční či přímo e-learningové.
Číst dál: Učitel v době koronavirové krize (několik poznámek a apel směrem k učitelům)
Hodnocení společensky relevantních výsledků v pilíři A Metodiky 17+ je obyčejná fraška - pojďme si uvést jeden z mnoha příkladů, proč to nefunguje a fungovat nebude
Nedávno jsem si vyzkoušel na vlastní kůži, jak nefunkční je hodnocení nebibliometrických výsledků vědy a výzkumu v pilíři A Metodiky 17+, které je spíše smutnou fraškou a přehlídkou nekompetence hodnotitelů, než přehledem relevatních a pro společnost významných výsledků přinášejících pozitivní společenské změny. V tomto pilíři (stejně jako v bibliometrickém) mám hned několik výsledků, z nich hned 2 z nich ohodnotili respondenti jako společensky nerelevantní. Pojďme se na tyto výsledky podívat podrobněji...
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat
Nejčtenější (90 dní)
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?
- Ale používání umělé inteligence je přece podvod! Nebo ne?