Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Komentář: Upozornila “salámová” fotografie Proxima Centauri na riziko sdílení neověřených informací? Nebo ne?

Před časem oběhla svět falešná fotografie francouzského vědce Étienna Kleina, která měla zachycovat hvězdu Promixu Centauri pořízenou novým James Webb Space Telescope a kterou sdílel 22. července 2022 na sociální síti Twitter, Ve skutečnosti se však jednalo o obrázek plátku španělského salámu chorizo. Fotografii však sdílely tisíce lidí a rozšířila se velmi rychle sociálními sítěmi. Vědec prý chtěl upozornit na bezhlavé sdílení neověřených informací na sociálních sítích, podle mého názoru však tímto vědu spíše trošku poškodil. A právě tomuto tématu se věnuje můj dnešní komentář.
Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky

V dnešním textu se zaměřím na problematiku smluvního výzkumu v prostředí pedagogických fakult a dovolím si svým čtenářům nabídnout několik rad a doporučení, kterých se mohou držet v případě, že se na smluvní výzkum zaměří a pokusí se kontrakt s nějakým donátorem získat. Čerpat budu ze zkušeností s realizací smluvního výzkumu s firmami Google, O2 Czech Republic, Avast a Vodafone.
Číst dál: Smluvní výzkum na pedagogických fakultách - rady pro začínající výzkumníky
Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?

V posledních týdnech otřásla médii kauza učitelky, která ve výuce šířila mezi své žáky dezinformace spojené s válkou na Ukrajině. Tato kauza otevřela poměrně citlivé téma, zda může učitel šířit mezi své žáky nepravdivé informace a zda vlastně má s žáky aktuální politická (geopolitická) témata řešit (s ohledem na tzv. apolitičnost škol). V dnešním komentáři se tedy zaměřím právě na tato témata.
Číst dál: Mají učitelé právo na šíření dezinformací mezi své žáky?
Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.

V dnešním textu se krátce zamyslíme nad problematikou blokování dezinformačních webů z pohledu státu i soukromé firmy, pozornost budeme věnovat potenciálním rizikům blokace, ale také jejímu smyslu.
Číst dál: Blokovat nebo neblokovat dezinformační weby? To je oč tu běží.
Další články...
Nejčtenější na blogu
- Proč mají větné rozbory ve školách smysl a jak dokáží děti přivést k cizím jazykům, ale třeba také programování
- Máte za sebou mnoho let praxe v základním školství a chcete učit na pedagogické fakultě jako didaktik? Tak se připravte na minimální podprůměrný plat.
- Vysokoškolský pedagog by měl být ve vztahu ke studentům profesionál. Ale co když není?
- Problém českého školství je především v hlavách učitelů, jsou příliš spoutáni vlastní představou o tom, jak moc náročné učivo musí být. Škodí tak jak sobě, tak i motivaci dětí.
- Proměny českého školství v době koronavirové: Poučíme se, nebo ne?