Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
![](/images/mini_roboticreview.jpg)
Práce vysokoškolského pedagoga se kromě přímé výukové zátěže skládá také z vědecké činnosti, ke které patří realizace vědeckých projektů a produkce odborných vědeckých textů, tzv. paperů. Vědecký text má svá specifika - má pevně danou strukturu, používá odbornou terminologii, informace, které jsou v textu uvedeny, jsou podloženy původními zdroji apod. A právě při tvorbě vědeckých textů můžeme využít celou řadu nástrojů využívajích umělou inteligenci.
Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou!
![](/images/mini_ppt.png)
Microsoft Powerpoint je pro mnoho kritiků školství po mnoho let synonymem pro frontální výuku a ti, co Powerpoint ve výuce aktivně využívají, jsou často označováni za “nekvalitní a neprogresivní učitele”, kteří neumí interagovat s publikem a který si před tabulí vedou vlastně jen monolog, aniž by aktivně zapojovali své posluchače do jednotlivých činností, motivovali je, aktivizovali je a naučili je něco nového. Ve skutečnosti však jde o stereotyp, který už dávno neplatí - Powerpoint se (stejně jako učitelská profese) vyvinul a umožňuje toho daleko více než před 10 lety.
Číst dál: Je Powerpoint synonymem pro frontální výuku? Ani náhodou!
Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
![](/images/mini_univerzitstudent.jpg)
Umělá inteligence v posledním roce začíná aktivně zasahovat do vzdělávání na mnoha úrovních, výjimkou není ani vysokoškolské vzdělávání. V dnešním textu se proto zaměřím na možnosti, které umělá inteligence přináší především vysokoškolským studentům (na podporu pedagogů se zaměřím v dalším článku na tomto blogu).
Číst dál: Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
![](/images/mini_kaiber.jpg)
V posledních měsících se s příchodem pokročilých forem generativní umělé inteligence stala populárními také animovaná videa, která jsou vytvořena na základě konkrétní grafické předlohy (třeba naší fotografie či videa). V dnešním textu si představíme jeden z mnoha nástrojů, který tvorbu těchto videí umožňují.
Číst dál: Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Využití umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (podpora studentů)
- Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?