Blog
Osobní blog obsahuje nové, ale i starší texty, které jsem v minulosti publikoval třeba na blogu Respektu, webovkách projektu E-Bezpečí a dalších online platformách. Pokud byste chěli převzít některé texty z blogu, tak prosím pouze s výslovným souhlasem, na blogu nejedu v režimu Creative Commons. Díky za pochopení.
Komentář: Proč není osvobození učitelky hlásající ruskou propagandu v českých školách dobrý signál pro společnost?
V dnešním komentáři se zaměřím na případ učitelky, která byla propuštěna za to, že ve škole šířila ruskou propagandu o válce na Ukrajině a další dezinformace a která následně stanula před soudem za snahu ospravedlnit válečné zločiny, za což jí hrozil osmiměsíční podmíněný trest a dočasný zákaz práce s dětmi na pět let. Od soudu odešla se zatím nepravomocným osvobozujícím rozsudkem. Učitelka jakékoli provinění odmítá, stojí si za svou výukou.
Midjourney - generujeme grafiku s pomocí umělé inteligence
Midjourney je skvělý nástroj pro generování grafiky s využitím umělé inteligence (neurálních sítí). V dnešním videu si vysvětlíme, jak se s nástrojem pracuje, k čemu jej lze využít, jaké příkazy a parametry máme k dispozici, jak tvořit správně prompty, jak funguje generování, míchání či využívání stylů.
Číst dál: Midjourney - generujeme grafiku s pomocí umělé inteligence
Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
V dnešním textu vám představím apokalyptickou vizi vývoje umělé inteligence (AI), která pro lidstvo skončí špatně - zotročením či totální zkázou. Tento fiktivní příběh vychází z aktuálního stavu vývoje strojového učení, neurálních sítí a AI.
Číst dál: Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
Generativní umělá inteligence (ChatGPT, Bing apod.) se velmi rychle stává součástí našeho každodenního života a mnoho z nás si už postupně zvyká na změny, které s sebou přináší. Její efektivní využívání však s sebou nese požadavky na nové druhy kompetencí, ke kterým patří především umět generativní AI správně ovládat = umět se správně ptát, tj. tvořit správně prompty.
Číst dál: Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
Další články...
Nejčtenější za poslední rok
- Možnosti využití nástrojů umělé inteligence ve vysokoškolském vzdělávání (tvorba vědeckých textů)
- Proč a jak umělá inteligence zničí lidstvo a my tomu nedokážeme zabránit
- Je libo video generované umělou inteligencí? Vyzkoušejte třeba Kaiber!
- Psaní promptů jako klíčová kompetence aneb Jak zajistit, aby nám AI rozuměla
- Využití umělé inteligence při oponování kvalifikačních prací aneb Jak nám může pomoci Bing Chat
Nejčtenější (90 dní)
- Učitelé, dodržujte prosím autorské právo! Citujte jak cizí texty, tak i použité obrázky!
- OrgPad je super nástroj pro studenty i učitele, tak co ho začít používat?
- Zrušme už konečně známkování a zaveďme jiný způsob hodnocení
- Opakování - matka moudrosti, tak proč pravidelně ve školách neopakujeme učivo?
- Ale používání umělé inteligence je přece podvod! Nebo ne?